Skip to main content

Dutch

Nieuw, niet geëxposeerd werk

Nadat Idonia was gestopt met exposeren bleef ze doorgaan met schilderen en tekenen. Ze vertelde me, toen de Alzheimer nog in een beginstadium was dat ze over één tekening ten minste een maand werkte. Ze vertelde niet hoe vaak ze een nieuwe tekening begon. Ze was trots op haar laatste werk en keek er met plezier naar. Haar schoteltje met water en inkt en haar penselen en pennen stonden op tafel maar werden niet meer aangeraakt. Dat was begin 2009. Dit werk beslaat (dus) een tijdvak van ca. 30 jaar, een tijd die ze sinds 1982 alleen doorbracht.


After Idonia stopped exhibiting, she continued to paint and draw. She told me, when Alzheimer's was still in its early stages, that she worked on one drawing for at least a month. She did not say how often she started a new drawing. She was proud of her latest work and enjoyed looking at it. Her saucer with water and ink and her brushes and pens were on the table but not touched again. That was early 2009. This work (thus) covers a period of about 30 years, a time she has spent alone since 1982.


  • 1526

    1526

    115 x 174 mm

  • 1527

    1527

    115 x 163 mm

  • 1528

    1528

    167 x 107 mm

  • 1529

    1529

    106 x 180 mm

  • 1531

    1531

    114 x 204 mm
    Deze tekening heb ik gebruikt als hoofd in de brief waarin de familie en vrienden heb uitgenodigd voor de begrafenis.
    Via een trapje omlaag komen de taken in een wereld die glad als ijs en glibberig als dikke olie is, ze proberen hun taak te vervullen en glijden over de rand en verdwijnen.
    114 x 204 mm
    I used this drawing as the head in the letter inviting the family and friends to the funeral.
    Down a flight of stairs the tasks enter a world that is slippery like ice and slippery like thick oil, they try to do their task and slip over the edge and disappear.

  • 1532

    1532

    75 x 171 mm

  • 1533

    1533

    153 x 122 mm

  • 1534

    1534

    93 x 205 mm

  • 1535

    1535

    190 x 90 mm

  • 1536

    1536

    205 x 92 mm

  • 1537

    1537

    201 x 88 mm

  • 1538

    1538

    201 x 92 mm

  • 1539

    1539

    165 x 103 mm

  • 1541

    1541

    163 x 99 mm

  • 1542

    1542

    122 x 173 mm

  • 1543

    1543

    105 x 168 mm

  • 1545

    1545

    100 x 163 mm

  • 1547

    1547

    125 x 172 mm

  • 1548

    1548

    122 x 171 mm

  • 1549

    1549

    119 x 169 mm

  • 1550

    1550

    170 x 122 mm

  • 1551

    1551

    167 x 118 mm

  • 1552

    1552

    165 x 102 mm

  • 1553

    1553

    171 x 108 mm

  • 1555

    1555

    124 x 173 mm

  • 1556

    1556

    180 x 115 mm

  • 1557

    1557

    98 x 137 mm

  • 1558

    1558

    127 x 177 mm

  • 1560

    1560

    172 x 101 mm

  • 1561

    1561

    99 x 169 mm

  • 1562

    1562

    170 x 97 mm

  • 1563

    1563

    192 x 113 mm

  • 1564

    1564

    113 x 193 mm

  • 1565

    1565

    170 x 113 mm

  • 1566

    1566

    206 x 176 mm

  • 1567

    1567

    233 x 141 mm

  • 1569

    1569

    143 x 209 mm

  • 1570

    1570

    211 x 121 mm

  • 1571

    1571

    215 x 124 mm

  • 1572

    1572

    219 x 128 mm

  • 1573

    1573

    131 x 222 mm

  • 1574

    1574

    210 x 138 mm

  • 1575

    1575

    227 x 135 mm

  • 1576

    1576

    224 x 133 mm

  • 1577

    1577

    71 x 207 mm

  • 1578

    1578

    208 x 140 mm

  • 1579

    1579

    119 x 207 mm

  • 1580

    1580

    208 x 121 mm

Tekeningen maat in mm

Auteursrechten voorbehouden
“Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze tekeningen, schilderijen, kunstwerken mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar worden gemaakt in enige vorm of op enige wijze, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de de heer A.M. Fraissinet.”

Neem contact op voor een licentie voor uw specifieke gebruik.

Lees meer …Nieuw, niet geëxposeerd Grafisch

Map 2 Geëxposeerde tekeningen

Passepartout 520 x 370,

in millimeters

  • 1595

    1595

  • 1599

    1599

  • 1607

    1607

  • 1609

    1609

  • 1615

    1615

  • 1914

    1914

  • 1595

    1595

  • 1599

    1599

  • 1607

    1607

  • 1609

    1609

  • 1615

    1615

  • 1914

    1914


Passepartout 500 x 325

in millimeters



Auteursrechten voorbehouden
“Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze tekeningen, schilderijen, kunstwerken mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar worden gemaakt in enige vorm of op enige wijze, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de de heer Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..”

Neem contact op voor een licentie voor uw specifieke gebruik.

Lees meer …Geexposeerd

Affiche Kees Andrea

1748

1748

Affiche Kees Andrea, 600x402



Wim Beuning

Willem Coenraad Beuning werd op 17-6-1914 in Amsterdam geboren en overleed op 24-12-1986 te Leidschendam. Volgde zijn opleiding aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunst (M.O. tekenen) in Den Haag. Maakte oa studiereizen naar Frankrijk, Spanje en Noorwegen.
Wim Beuning genoot in de jaren vijftig tot en met zeventig van de vorige eeuw bekendheid als schilder, graficus, tekenaar en aquarellist. Zijn tekeningen en prachtig grafisch werk werden geroemd door kunstcritici als Jos de Gruyter. Beuning exposeerde regelmatig in de Haagse Kunststichting maar ook in het Gemeentemuseum en het Stedelijk Museum. Hij was een gewaardeerd lid van de Haagse kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, Haagse Aquarellisten en 'De Grafische'. Daarnaast doceerde hij aan de Haagse Academie. Generaties studenten herinneren zich hem als een buitengewoon vakbekwaam docent. Dat Beuning daarnaast theosoof en vrijmetselaar was, is minder bekend. Hij was dan ook zeer terughoudend over de invloed die zijn levensovertuiging had op zijn werk. Beuning won prijzen van de Jacob Marisstichting, Stadhuisprijs 's Gravenhage 1953; de hoofdprijs van Concours Internationaal du Dessin Wereldtentoonstelling Parijs 1937.
Beuning was lid van de Nieuwe Ploeg uit Voorburg. Staat vermeld in de Scheen 1969-1970. Hij was werkzaam in Den Haag vanaf ca. 1930; nog in 1969 volgens Scheen 1969-1970.
Hij was leraar van Almekinders, Hans; Andrea, Pat; Geesink, Elly; Hakkaart, Fer; Hoogendoorn, Arie; Hoogendoorn, Ton; Kern, Lucresa; Lintelo, Tino; Moerenhout, Wim; Nobbe, Walter; Spronsen, Jan van; Wijs, Poen de.
https://www.caputovis.nl/museum/kunstenaar/beuning-wim/
Wim Beuning (naamvarianten: Willem Coenraad Beuning, Wilhelm Coenraad Beuning) werd op 17 juni 1914 in Amsterdam geboren en overleed op 24 december 1986 in Leidschendam.
Hij volgde op de Akademie van Beeldende Kunsten in Den Haag een opleiding. Als gevierd en begaafd kunstenaar gaf hij zelf later weer les (als docent aan de Academie voor Beeldende Kunsten in De Haag) aan onder andere Hans Almekinders, Pat Andrea, Elly Geesink, Fer Hakkaart, Ton Hoogendoorn, Lucresa Kern, Tino Lintelo, Wim Moerenhout, Walter Nobbe, Jan van Spronsen en Poen de Wijs.
Buiten Den Haag werkte hij als kunstenaar veel in Den Helder maar was ook enige tijd rond de Middellandse Zee actief (onder andere in Griekenland).
Als graficus, schilder, tekenaar, aquarellist en lithograaf zijn van zijn hand vooral figuurvoorstellingen en land- en dorpsgezichten bekend.
In 1937 werd hem als kunstenaar tijdens de wereldtentoonstelling in Parijs een gouden medaille toegekend. Later viel hem ook nog de eer ten deel om de Jacob Maris materiaalprijs te mogen ontvangen.
Beuning was lid van Pulchri Studio in Den Haag, van de Vereeniging tot Bevordering der Grafische Kunsten ‘De Grafische’, van de Federatie van Verenigingen van Beroeps Beeldende Kunstenaars (BBK) en van de Haagse Aquarellisten.
Vermeld in Scheen, Scharten.

Willem Coenraad Beuning

1844

1844

Zonder titel, 495 x 670 mm, gesigneerd 1979.


Livinus van der Bundt


Adri van Dijk

 Adri of Ad van Dijk,

1902

1902

Zonder titel, 105x75


D. Dijkhoff

 D. Dijkhoff

1850

1850

Stilleven, 247x224


Frans de Haas

Frans de Haas is zowel schilder als graficus. Hij is gespecialiseerd in de volgende druktechnieken: houtsneden, houtgravures, hoogdruk en lithografie. Zijn vroege werk wordt magisch realistisch genoemd met een vleugje romantiek. Onderstaande kleurenhoogdruk is daar een voorbeeld van. Later werkte hij vrijer en werd zijn werk meer abstraherend en surrealistisch. Opleiding: Koninklijke- en Vrije Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag.

  • Frans de Haas

    1780

    1780

    Boulevard Scheveningen, 300x400, signature 1958

  • Frans de Haas

    1842

    1842

    Zonder titel, 490x253, signature 1960



Gerard 'T Hart

Https://www.galerie-meander.nl/portfolio-items/
Gerard ’t Hart (1933) studeerde van 1955 tot 1960 aan de Vrije Academie voor Beeldende Kunst in Den Haag. Het oeuvre van deze kunstenaar is zeer veelzijdig. Schilderijen, krijttekeningen en papiercollages zijn er onderdeel van. Maar ook heeft hij wandreliëfs, driedimensionaal en kleurprojecten in relatie tot de architectuur en fotografie gerealiseerd.
Om in zijn levensonderhoud te kunnen voorzien ging hij, enkele jaren na zijn studie, varen op de schepen van de Rotterdamse scheepvaartmaatschappij de Holland Amerika Lijn. Op deze wijze kwam hij in Zuid Amerika terecht en ontstond zijn fascinatie voor andere culturen en landen.
Met zijn papiercomposities heeft Gerard ’t Hart zich in Nederland een bijzondere plaats in de hedendaagse beeldende kunst verworven. Het is in deze composities dat hij zich manifesteert als een kunstenaar met een verlangen naar concentratie en subtiliteit. Een verlangen dat naar vorm, kleur en geabstraheerde beeldinhoud van een poëtische eenvoud is.
Kleuren hebben een wezenlijke betekenis voor hem. Kleur is sfeer, geur, verwondering, geluk, vitaliteit of het verlangen daarnaar. De toonzetting van een schilderij wordt bij Gerard ’t Hart bepaald door het gebruik van een of meerdere dominante kleuren, die in losse kleurvelden worden opgebracht.
Vol van verlangen naar eenwording in de unieke dans waarin het leven zich voltrekt, weet hij in deze kleurenruimtes de stilte te koesteren, die een voorwaarde is om de wonderen van het bestaan te herkennen: elk werk van zijn hand is een traject van zijn reis der verbeelding.

  • Gerard 'T Hart

    1617

    1617

    Inkt, zonder titel, 1966, 105x124

  • Gerard 'Hart

    2412

    2412

    Fes Maroc, 122x179

  • 3432

    3432

    449 x 498 mm. Olieverf op linnen. Signature G 't Hart links onder.
    Storm op de zeekust.
    449 x 498 mm. Oil on linen. Signature G 't Hart at lower left.
    Storm on the seacoast.

  • 3478 C

    3478 C

    500 x 698 mm. Olieverf op linnen. Signature G 't Hard '60.
    Ik moet het omschrijven als "Beweging". De levenslust en energie spat er vreugdevol van af.
    500 x 698 mm. Oil on linen. Signature G 't Hard '60.
    I should describe it as “Movement.” The zest for life and energy splashes off joyfully.


Louwers, Paul A.


E Jobels

(signatuur slecht leesbaar)

E. Jobels

1890

1890

Portret, 500x323


Jan van Loon

https://jvanloon213.wordpress.com/about-3/
Jan van Loon[1938]
Opl. Academie Minerva. Groningen; Kon. Academie, Den Haag.
Het zal met zijn opleiding, maar vast ook met zijn karakter te maken hebben dat hij zich niet aan een bepaald thema kan houden. In 1964 begon Jan van Loon met het exposeren van etsen en aquarellen. Het waren voornamelijk landschappen en een enkel portret.
Het aquarelleren doet Van Loon nog steeds, het etsen niet meer. Landschappen, stillevens, interieurs, portretten en figuurstukken wisselen zich af in zijn werk.
Vaak heeft hij – al of niet met subsidie – een project of thema uitgediept, afgesloten met een of meer tentoonstellingen en een boek. Zoals ‘Als was mijn brein gescheurd’, een verslag van studies van geestelijke gestoorden. Of ‘West-Europese Kusten’. Naar aanleiding van enkele reizen langs de kusten van Portugal tot de Noordkaap. In 2008 kwam het boek: ‘Jan van Loon – 50 jaar op zoek’ van de pers.
Ook heeft Jan van Loon werk in de openbare ruimte gemaakt zoals het dijkmonument in Noordpolderzijl.
Hoewel hij zichzelf ziet als een beschouwer, een min of meer afstandelijke bekijker van de werkelijkheid, bezondigt hij zicht, tot zijn eigen verbazing, steeds vaker aan symbolische werken. Titels zoals; Dromers, Waar zijn wij, De Maanschilder, enz. “Dat kan gevaarlijk zijn, kunst moet geen illustratie bij een verhaal zijn.” Aldus Van Loon.
Veel schilderijen zijn gemaakt op Tenerife, waar hij een atelier heeft. Woeste zeegezichten, begroeide rotswanden, en bijzondere stillevens zijn daar ontstaan.

  • Jan van Loon

    1810

    1810

    Zonder titel, 161x207, signature 1959

  • Jan van Loon

    1845

    1845

    T59 MS 15-5 No.002

  • Jan van Loon

    1888

    1888

    Zonder titel, 315x520

  • Jan van Loon

    1892

    1892

    zonder titel, 223x155

  • 3527

    3527

    497 x 797 mm. Olieverf op hardboard. Signature v.loonJr '59 links onder.
    Een groot hoofd komt uit, of ligt op de grond. De gesperde ogen kijken aandachtig. Een er naast staande boom, die er enigzins mensachtig uit ziet, houdt een tak beschermend boven het hoofd.
    497 x 797 mm. Oil on hardboard. Signature v.loonJr '59 lower left.
    A large head comes out, or lies on the ground. The barred eyes look intently. A tree standing next to it, looking somewhat humanoid, holds a branch protectively above the head.


Andries Minderhout

https://encyclopedievanzeeland.nl/Andries_Minderhout

Van 1948-1952 volgde Minderhout de opleiding schilderen en grafiek aan de Vrije Academie te Den Haag.
Geboren 10 december 1920 Oost-Souburg
Overleden 8 oktober 2014 Middelburg?

  • Andries Minderhout

    1813

    1813

    Zonder titel, 277x245 mm, Gesigneerd 1956

  • Andries Minderhout

    1930

    1930

    Compositie, 132x96 mm, gesigneerd 1956


  • Fernando de Nadal

    https://rkd.nl/nl/explore/artists/58713
    Fernando de Nadal; man / Nederlands, Spaans.
    Naamvarianten: Nadal Uceda, Fernando de; signeert Fernando de Nadal.
    Kwalificaties: schilder, tekenaar, beeldhouwer, pentekenaar, pastellist, etser
    Nationaliteit/school: Nederlands, Spaans
    Geboren: Zaragoza (stad, Spanje) 1924-03-14
    Overleden: 2005-06-13

  • Portret Fernando de Nadal

    3455

    3455

    610 x 453 mm. Olieverf op hardboard. Signature IDONIA '59 rechts onder.
    Portret van Fernando de Nadal.
    610 x 453 mm. Oil on hardboard. Signature IDONIA '59 lower right.
    Portrait of Fernando de Nadal.

  • Idonia .. Portret door Fernando de Nadal

    1763

    1763

    Krijt, Idonia, 650 x 500, Portret door Fernando de Nadal

  • Mogelijk zelfportret Fernando de Nadal

    1767

    1767

    Inkt, Zonder titel, 650 x 500,  Dubieus, mogelijk zelfportret Fernando de Nadal

  • 3442

    3442

    566 x 389 mm. 755 x 554 mm. inclusief passepartout en witte lijst. Signature NADAL '58 rechts onder.
    Onder het licht van een lantaarnpaal zitten een man en een vrouw op een bank, innig dicht tegen elkaar. Voor hun voeten een vijver waarin hun gezichten gespiegeld worden. Tegen de bank staat een drietand, zoals vaak door duivels gebruikt worden.
    566 x 389 mm. 755 x 554 mm. including passepartout and white frame. Signature NADAL ‘58 lower right.
    Under the light of a lamppost, a man and a woman sit on a bench, intimately close to each other. Before their feet a pond in which their faces are mirrored. Against the bench is a trident, as often used by devils.
    566 x 389 mm. 755 x 554 mm. incluido passepartout y marco blanco. Firma NADAL '58 abajo a la derecha.
    Bajo la luz de una farola, un hombre y una mujer están sentados en un banco, íntimamente cerca el uno del otro. Ante sus pies un estanque en el que se reflejan sus rostros. Contra el banco hay un tridente, como los que suelen usar los demonios.

  • Nadal, Fernando de

    2413

    2413

    Stier, 145x213


Ignatio del Rio

  • 1852

    1852

    700 x 500 mm. Inkt op papier. Signature rechts onder.
    Zonder titel.
    700 x 500 mm. Ink on paper. Signature lower right.
    Untitled.

  • 3430

    3430

    396 x 476 mm. Olieverf op hardboard. Signature IRio midden onder.
    Dit schilderij is gemaakt door de Spaanse kunstenaar Ignatio del Rio. Hij leefde van 1936 - 2015. (Bron Wikidata.org/wiki/Q16578184)
    396 x 476 mm. Oil on hardboard. Signature IRio bottom center.
    This painting was created by Spanish artist Ignatio del Rio. He lived from 1936 - 2015. (Source Wikidata.org/wiki/Q16578184)


Carl Rung

Rung, Carl

1998

1998

Zonder titel, 106x68


Herman vd Staven

1858

1858

Zonder titel, 575x400


Jan Schenk

Jan Schenk

1980

1980

Lente, 106x68


B. Versnel

Versnel, B.

1899

1899

Landschap met villa, 165x249


Dook van der Zwam



?? Onbekend geen signatuur

  • 1811

    1811

    Zonder titel, 98x69

  • 1812

    1812

    Zonder titel, 180x130

  • Vrije academie 1958

    1843

    1843

    Affiche tentoonstelling, drukwerk, 440x345

  • 1849

    1849

    In 't oerwoud van Afrika, 560x430

  • 1851

    1851

    Zonder titel, 310x235

  • 1951

    1951 219x142, signature 1937

  • 1952

    1952 233x141, signature 1957

  • 3440

    3440

    480 x 315 mm. 700 x 524 mm. inclusief passepartout en zwarte lijst. Idonia heeft nooit houtsnedes gemaakt, helaas is de handtekening onder het passepartout.
    De houtsnede stelt het sterrenbeeld Sagittarius voor. Een naakte man spant zijn boog, naast hem staat een windhond die ook naar het doel kijkt. De windhond is onderdeel van het wapen van de familie Fraissinet.
    480 x 315 mm. 700 x 524 mm. including passepartout and black frame. Idonia never made woodcuts, unfortunately the signature is under the passepartout.
    The woodcut depicts the constellation Sagittarius. A naked man tenses his bow, next to him is a greyhound who is also looking at the target. The greyhound is part of the coat of arms of the Fraissinet family.

  • 3464

    3464

    316 x 471 mm. Aquarel. Schilder niet bekend. Geen signatuur vindbaar.
    Het lijkt mij een villa of boerderij te zijn, ergens in Zuid Frankrijk of Spanje..
    316 x 471 mm. Watercolor. Painter not known. No signature findable.
    It appears to me to be a villa or farmhouse, somewhere in southern France or Spain....


Lees meer …Werken van vrienden

Venlo

  • 1530

    1530

    Zonder titel,waterverf,12 x 17

  • 1540

    1540

    Zonder titel,waterverf,12 x 17

  • 1544

    1544

    Zonder titel,waterverf,12 x 17

  • 1554

    1554

  • 1559

    Zonder titel,waterverf,18 x 13

  • 1568

    1568

    Zonder titel,waterverf,14 x 23

Lees meer …Niet geëxposeerd werk


Geëxposeerde tekeningen.
Exhibited drawings.


Opgegeven maten zijn Hoogte x Breedte.
Idonia gebruikte de in het passepartout uitgesneden deel om weer een tekening op te maken.
Idonia heeft geen enkel schilderij of tekening of ander werk een titel gegeven. Haar werk vertelt het verhaal. Alleen wanneer ik dacht dat het zinnig kon zijn heb ik een commentaar bij de afbeelding gegeven. Die bevatten mijn persoonlijke inzichten.
Dimensions given are Height x Width.
Idonia used the section cut out in the passepartout to create another drawing.
Idonia has not titled any painting or drawing or other work. Her work tells the story. Only when I thought it could make sense have I provided a comment with the image. Those contained my personal insights.


  • 1581

    1581

    88 x 185 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    88 x 185 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at lower left.

  • 1582

    1582

    151 x 87 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    151 x 87 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1583

    1583

    98 x 138 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature Idonia rechts onder.
    98 x 138 mm. Ink on ivory board. Signature Idonia lower right.

  • 1584

    1584

    119 x 102 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links midden onder.
    119 x 102 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at lower left center.

  • 1585

    1585

    98 x 174 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    98 x 174 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at lower left.

  • 1586

    1586

    68 x 176 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links midden onder.
    68 x 176 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at lower left center.

  • 1587

    1587

    106 x 94 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    106 x 94 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1588

    1588

    120 x 115 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    120 x 115 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1589

    1589

    112 x 106 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    112 x 106 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at lower left.

  • 1590

    1590

    148 x 118 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    148 x 118 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at lower left.

  • 1591

    1591

    75 x 131 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    75 x 131 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1594

    1594

    133 x 277 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    In de diepte ligt de zee onder een donkere hemel. Een brede rand is afgezet met enorme blokken steen. Op de rand groeit een eindeloze rij bomen. Een jonge vrouw is op de rand geklommen om bloemen aan de boom daar te geven.
    133 x 277 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.
    In the depths lies the sea under a dark sky. A wide rim is lined with huge blocks of stone. On the edge grows an endless row of trees. A young woman has climbed the edge to give flowers to the tree there.

  • 1596

    1596

    223 x 135 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    223 x 135 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1597

    1597

    129 x 216 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    129 x 216 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1598

    1598

    126 x 186 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    126 x 186 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1600

    1600

    119 x 182 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    119 x 182 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1601

    1601

    106 x 159 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    106 x 159 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at lower left.

  • 1602

    1602

    70 x 120 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    70 x 120 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1603

    1603

    131 x 106 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    131 x 106 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1604

    1604

    103 x 196 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    103 x 196 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1605

    1605

    115 x 169 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    115 x 169 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1606

    1606

    163 x 127 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    163 x 127 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1608

    1608

    319 x 120 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    319 x 120 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1610

    1610

    170 x 136 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    170 x 136 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1611

    1611

    110 x 67 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    110 x 67 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1612

    1612

    143 x 105 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    143 x 105 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1613

    1613

    113 x 117 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    113 x 117 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1614

    1614

    118 x 99 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA ontbreekt.
    118 x 99 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA missing.

  • 1616

    1616

    188 x 105 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA ontbreekt.
    188 x 105 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA missing.

  • 1618

    1618

    138 x 120 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    138 x 120 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1619

    1619

    122 x 69 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    122 x 69 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1620

    1620

    70 x 181 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    70 x 181 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1622

    1622

    75 x 212 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    75 x 212 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1623

    1623

    77 x 187 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA midden rechts onder.
    77 x 187 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right center.

  • 1624

    1624

    112 x 166 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    112 x 166 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1625

    1625

    124 x 138 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    124 x 138 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1626

    1626

    84 x 143 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA left under.
    84 x 143 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1627

    1627

    105 x 118 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links boven.
    105 x 118 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at top left.

  • 1628

    1628

    109 x 146 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA ontbreekt.
    109 x 146 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA missing.

  • 1629

    1629

    134 x 77 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    134 x 77 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1630

    1630

    164 x 76 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    164 x 76 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1631

    1631

    102 x 176 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    102 x 176 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1632

    1632

    118 x 99 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    118 x 99 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1633

    1633

    188 x 192 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    188 x 192 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1634

    1634

    71 x 195 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    71 x 195 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1635

    1635

    74 x 126 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    74 x 126 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right

  • 1636

    1636

    103 x 115 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    103 x 115 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1637

    1637

    103 x 123 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    103 x 123 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1638

    1638

    102 x 156 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    102 x 156 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1639

    1639

    92 x 188 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    92 x 188 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1640

    1640

    99 x 152 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    99 x 152 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1641

    1641

    155 x 75 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA midden onder.
    155 x 75 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA bottom center.

  • 1642

    1642

    94 x 193 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    94 x 193 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1644

    1644

    110 x 181 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links boven.
    110 x 181 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at top left.

  • 1645

    1645

    212 x 89 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts boven.
    212 x 89 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at top right.

  • 1646

    1646

    Nr. 18,Inkt,86 x 114

  • 1647

    1647

    127 x 142 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    127 x 142 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1648 180 Graden Gedraaid B

    1648

    132 x 163 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA ontbreekt.
    132 x 163 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA missing.

  • 1649

    1649

    160 x 129 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts boven.
    160 x 129 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at top right.

  • 1650

    1650

    64 x 122 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    64 x 122 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1651

    1651

    270 x 157 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA midden links onder.
    270 x 157 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left center.

  • 1652

    1652

    158 x 204 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    158 x 202 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1653

    1653

    164 x 209 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    164 x 209 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1654

    1654

    159 x 261 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    159 x 261 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1655

    1655

    246 x 144 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts boven.
    246 x 144 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at top right.

  • 1656

    1656

    293 x 155 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    293 x 155 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1657

    1657

    167 x 234 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    167 x 234 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1658

    1658

    112 x 201 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    112 x 201 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1659

    1659

    197 x 106 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    197 x 106 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1660

    1660

    202 x 85 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts boven.
    202 x 85 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA upper right.

  • 1661

    1661

    202 x 108 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    202 x 108 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1662

    1662

    156 x 126 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    156 x 126 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1663

    1663

    290 x 185 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    290 x 185 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.
    Een naakte jonge vrouw zoekt de veiligheid van een geklede man. Een boom staat er beschuttend overheen gebogen en een kleinere zwarte boom bemoeit zich met de andere boom, drukt die weg, en trekt aan de twee mensen.
    A naked young woman seeks the safety of a clothed man. A tree stands sheltering over it, and a smaller black tree interferes with the other tree, pushing it away, pulling at the two people.

  • 1665

    1665

    201 x 157 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    201 x 157 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1666

    1666

    104 x 147 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts boven.
    104 x 147 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA upper right.

  • 1668

    1668

    84 x 115 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA ontbreekt.
    84 x 115 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA missing.

  • 1669

    1669

    219 x 141 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA ontbreekt.
    219 x 141 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA missing.

  • 1670

    1670

    252 x 151 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA ontbreekt.
    252 x 151 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA missing.

  • 1673

    1673

    264 x 209 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    264 x 209 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1674

    1674

    129 x 145 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts onder.
    129 x 145 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower right.

  • 1675

    1675

    171 x 275 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    171 x 275 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1676

    1676

    138 x 124 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts boven.
    138 x 124 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA upper right.

  • 1677 180 Graden Gedraaid Opti

    1677

    187 x 116 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links onder.
    187 x 116 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA lower left.

  • 1678

    1678

    204 x 312 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA rechts boven.
    204 x 312 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA upper right.

1679

1679

223 x 333 mm. Inkt op ivoorkarton. Signature IDONIA links boven.
223 x 333 mm. Ink on ivory board. Signature IDONIA at top left.


Auteursrechten voorbehouden
“Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze tekeningen, schilderijen, kunstwerken mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar worden gemaakt in enige vorm of op enige wijze, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de de heer Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..”

Neem contact op voor een licentie voor uw specifieke gebruik.

Lees meer …Map 02

Meer artikelen …